Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider / Träning & Hälsokost / Kosttillskott / Varför använda kosttillskott?

Varför använda kosttillskott?

Jumppamatto copy.jpg

VARFÖR ANVÄNDA KOSTTILLSKOTT?  

FÖRE TRÄNING

Förberedelser är 90% av framgången, före varje träning är det viktigt att ha bra med energi i kroppen. Exempelvis måltidsersättning, koffein eller en energidrink med magnesium är bra produkter före träningen startar. Se även till att ha en bra vätskebalans i kroppen innan träning.

 
UNDER TRÄNING
 
Under träning använder kroppen kolhydratlagret som energikälla. Ju högre intensitet på träningen, ju högre andel av energin kommer från kolhydrater. Under lång och fysisk träning så förlorar kroppen salter och mineraler genom svettning. Magnesium innehåller många av de ämnen som kroppen förlorar under träning och således motverkar kramp.

 

EFTER TRÄNING
 
När man tränar så bryter man ned kroppen. Därför är det viktigt att man ger kroppen rätt näring efter passet för att man ska börja återhämtningen. Desto snabbare kroppen får näringen, desto snabbare börjar återhämtningen. Man bör inta näringen 5-30 minuter efter träningen. Kostillskott är bättre än mat direkt efter passet då det går snabbare ut i kroppen. Det viktigaste att få i sig efter ett pass är protein, oavsett vilket typ av träning man genomfört. Proteinet bygger upp musklerna och annan vävnad efter träning.

 

Guider
Toppen på sidan