Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider / Träning & Hälsokost / Övningar / Träningsprogram Rockring

Träningsprogram Rockring

Rocka dig i form!

Att rocka med en rockring är inte bara en rolig lek utan också en mycket effektiv träningsform.
När man använder en rockring så sätts alla magens och en stor del av ryggens muskler i arbete. För att hålla rockringen roterande runt midjan krävs en noggrann koordination mellan alla kroppens muskler.
De nya rockringarna som är framtagna speciellt för träning kommer i olika viktklasser än den klassiska rockringen som användes till lek när man var barn.

 

 

 

 

1) Kondition 30 sekunder: Jogga på stället medan du stöttar dig på rockringen
     Rockning 30 sekunder: Rocka som vanligt

 

 

2) Kondition 30 sekunder: Knäböj medan du stöttar dig på rockringen
     Rockning 30 sekunder: Rocka motsatt håll

 

 

3) Kondition 30 sekunder: Lyft rockringen över huvudet 
     Rockning 30 sekunder: Böj knäna medans du ro

 

 

 

4) Kondition 30 sekunder: Böj armarna med rockringen som belastning 
     Rockning 30 sekunder: Sträck armarna mot taket medans du rockar (motsatt håll)

 

För att se vårat stora urval av coreprodukter så trycker du här.

 

 

 

1) Kondition 30 sekunder: Jogga på stället medan du stöttar dig på rockringen
     Rockning 30 sekunder: Rocka som vanligt

 

 

2) Kondition 30 sekunder: Knäböj medan du stöttar dig på rockringen
     Rockning 30 sekunder: Rocka motsatt håll

 

 

3) Kondition 30 sekunder: Lyft rockringen över huvudet 
     Rockning 30 sekunder: Böj knäna medans du ro

 

 

Rocka dig i form!

Att rocka med en rockring är inte bara en rolig lek utan också en mycket effektiv träningsform.
När man använder en rockring så sätts alla magens och en stor del av ryggens muskler i arbete. För att hålla rockringen roterande runt midjan krävs en noggrann koordination mellan alla kroppens muskler.
De nya rockringarna som är framtagna speciellt för träning kommer i olika viktklasser än den klassiska rockringen som användes till lek när man var barn.

 

 

 

 

4) Kondition 30 sekunder: Böj armarna med rockringen som belastning 
     Rockning 30 sekunder: Sträck armarna mot taket medans du rockar (motsatt håll)

 

Guider
Toppen på sidan