Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider / Träning & Hälsokost / Övningar / Träningsprogram Gymboll

Träningsprogram Gymboll

Gymbollen hjälper dig att styrka upp musklerna i magen och ryggen genom enkel och effektiv träning på hemmaplan. Övningarna med pilatesbollarna utmanar din balans, koordination och stabilitet

 

Sittande balans - Tränar magen
Sitt uppe på gymbollen och lyft benen ett i tagen medan du håller balansen och motsatt tå i golvet. Efter en stund kan du försöka lyfta båda benen. Spänn magen och håll armarna lite ut åt sidan. Upprepa övningen 6-10 gånger.

 

 

Magsträckning - Tränar de raka bukmusklerna
Rulla på magen över bollen tills du har bollen under knäna (efter ett tag kan du ha den nere vid anklarna) och händerna i golvet. Dra in bollen mot magen och lyft upp rumpan mot taket. Upprepa 8-12 gånger innan du vilar. Repetera sedan två gånger till.

 

 

Armhävningar - Tränar magen, samt till viss del baksidan armarna och axlarna, mage och korsrygg
Rulla på magen över bollen tills du har bollen under knäna (efter ett tag kan du ha den nere vid anklarna) och händerna i golvet. Sänk sedan överkroppen ner mot golvet, armbågarna pekar åt var sitt håll. Upprepa 8-12 gånger innan du vilar. Gör så övningen två gånger till.

 

 

Rygglyft - Tränar korsryggen, samt till viss del mellan skulderbladen
Ligg på magen över bollen med fötterna i golvet. Sätt händerna på varsin sida från öronen och höj och sänk överkroppen. Upprepa 8-12 gånger innan du vilar. Gör så övningen två gånger till.

 

 

Sit Ups - Tränar de raka bukmusklerna
Sitt rätt upp och ner på bollen. Ta så fyra steg framåt tills du har bollen i ryggen. Korsa armarna över bröstet och luta dig tillbaka. Gå upp medan du spänner magen och dra dig ut tillbaka igen. Upprepa 8-12 gånger innan du vilar. Gör så övningen två gånger till.

 

 

Lårcurl - Tränar baksidan låren och sätesmuskulaturen.
Ligg på rygg på golvet med bollen under hälarna och armarna ut åt sidorna. Lyft upp rumpan från golvet tills kroppen är så rak som möjligt. Skjut så in bollen mot rumpan med fötterna och sträck ut igen. Upprepa 8-12 gånger innan du vilar. Repetera sedan övningen två gånger till.

 

För att se vårat stora urval av fitnessprodukter så trycker du här.

Guider
Toppen på sidan