Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider /

Överbelastning/inflammation i muskler - Tips & råd

ÖVERBELASTNING/INFLAMMATION I MUSKLER

 
Besvären är lokaliserade till områden på fram- och baksidan av axelleden. De förekommer ofta hos målare, snickare, serveringspersonal, frisörer samt inom idrotter som simning, spjutkastning, handboll och vid styrketräning.
 
Tänkbara orsaker
 
Sekundära symptom till instabilitet/åldersförändringar. Stelhet i bröstryggen. Dålig hållning med framåtdragna axlar. Statiskt arbete i och ovanför axelhöjd.
 
Symptom
 
Smärta och kraftlöshet vid rörelser i och över axelhöjd, åt sidan och bakom ryggen. Svårighet att sova på axeln, ta av och på kläder, kamma sig. Smärta och ömhet i axel/arm under eller efter aktivitet.
 
 
överbelastning.jpg
Åtgärder
 
Undvika statiska arbetsmoment genom att anpassa/förändra arbetet eller arbetsställning. Träning av rörlighet, koordination, styrka och stabilitet.
 
Produkter för att avlasta och lindra smärta runt denna problematik, se nedan.
 

Klicka här för att se fler produkter från Rehband 

Guider
Toppen på sidan