Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider /

Överbelastning/inflammation i muskler - Tips & råd

ÖVERBELASTNING/INFLAMMATION I MUSKLER

 
Besvären är lokaliserade till områden på fram- och baksidan av axelleden. De förekommer ofta hos målare, snickare, serveringspersonal, frisörer samt inom idrotter som simning, spjutkastning, handboll och vid styrketräning.
 
Tänkbara orsaker
 
Sekundära symptom till instabilitet/åldersförändringar. Stelhet i bröstryggen. Dålig hållning med framåtdragna axlar. Statiskt arbete i och ovanför axelhöjd.
 
Symptom
 
Smärta och kraftlöshet vid rörelser i och över axelhöjd, åt sidan och bakom ryggen. Svårighet att sova på axeln, ta av och på kläder, kamma sig. Smärta och ömhet i axel/arm under eller efter aktivitet.
 
 
överbelastning.jpg
Åtgärder
 
Undvika statiska arbetsmoment genom att anpassa/förändra arbetet eller arbetsställning. Träning av rörlighet, koordination, styrka och stabilitet.
 
Produkter för att avlasta och lindra smärta runt denna problematik, se nedan.
 
Se alla axelskydd här:
 
Se alla skydd från Rehband här: 
 
Guider
Toppen på sidan