Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Din vara levereras inom 1-4 dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 499:-*

PostNord

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider / Träning & Hälsokost / Träningsapparater / Ro dig starkare!

Ro dig starkare!

rodd1.jpg
Ro dig starkare!

Genom att träna med en roddmaskin blir du starkare, förbättrar konditionen samt ökar fettförbränningen. Med roddmaskinen aktiverar du nämligen alla de stora muskelgrupperna – säte, lår, ben, skuldra och kärnmuskulatur. Genom att involvera så många muskelgrupper kommer din kaloriförbrukning också öka.

Utöver det får du även upp pulsen och en suverän konditionsträning.
 
Användargruppen är allt från otränade personer som skall komma igång med träning till personer som tränar regelbundet. (Äldre och/eller personer med sämre rörlighet skall hellre välja en crosstrainer eller en motionscykel till sin träning)

 

ro-3.jpg
Skonsam och effektiv träning!
 
I en roddmaskin kan så tränar du både musklerna och din kondition, träningen är väldigt lik det att ro på vattnet under sommaren, det enda som inte kan liknas med det är att du inte tränar din balans. 
 
Förutom att du får riktigt effektiv styrke- och konditionsträning, är träning i en roddmaskin också skonsamt för kroppen – bara du bemästrar rätt teknik. Gör du inte det riskerar du att få överbelastningsskador och träningen blir inte lika effektiv.
 
Skaderisken är minimal i en roddmaskin. Rodd är en skonsam träningsform, där belastningen fördelas på hela kroppen.
Om du har besvär med rygg eller knän, så är det dock bra att be en instruktör om råd innan du börjar träna i en roddmaskin.

 

rodd2.jpg

Effektiv intervallträning! 

Roddmaskinen passar bra till intervaller eftersom man kan öka eller sänka tempot på nolltid. Hur jobbig träningen ska vara bestämmer man genom att ställa in den s.k. dragfaktorn.

På de flesta roddmaskiner görs detta med ett handtag som sitter på sidan av svänghjulet. Det kan vara lite knepigt, och många ställer in en alldeles för hög belastning på roddmaskinen i början vilket ger sämre träningseffekt.

Ett vanligt nybörjarfel när man tränar på en roddmaskin är att man använder armarna för mycket och benen för lite.

Se vårt urval av roddmaskiner HÄR!

 
Guider
Toppen på sidan