Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Vi skickar oftast din vara inom 1-4dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 399:-*

Bring

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

guider / Kundtjänst / Leverans / Reklamation - Vi hjälper dig

Reklamation - Vi hjälper dig

REKLAMATION

Skulle det vara så oturligt att du har mottagit en vara som det är något fel på så vi kommer vi att göra vårt bästa för att hjälpa dig så fort som möjligt. Det går bra att reklamera varor köpta på webbshopen i närmaste XXL varuhus. Ta med produkten och ditt kvitto till butiken.

Nedan har vi gjort en liten guide som visar steg för steg om hur du ska gå tillväga när du ska reklamera på en produkt hos e-handeln om du inte har möjlighet att besöka en butik. 

  1. Det första du gör att är kontakta vår kundservice.
    När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer (SE_XXXXXXXX), vilken vara det gäller och vad det är för fel på varan. Bifoga en bild(er) på felet, det gör att vi i många tillfällen kan lösa ditt ärende mycket snabbare.
     
  2. Skicka din reklamation till oss.
    I samband med att din order skickas från oss mottar du en e-post med en retursedel. Denna använder du när du skall skicka tillbaka din vara som du önskar att reklamera på. Om din beställning är äldre än en månad så ta kontakt med vår kundservice så skickar dem en ny till dig. Det gör du även om du saknar din retursedel. Reklamationen lämnas sedan in på ett Bring/DHL-ombud.

  3. Utredning av produkten
    Vid en reklamation görs en utredning av produkten. I vissa fall får vi skicka reklamationen vidare för utredning hos leverantören. Dina åsikter som kund värderas högt, därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer. När vi har mottagit din vara kommer vi att behandla ditt ärende inom 30 dagar.
     
  4. Besked från XXL
    Så fort utredningen är färdig får du besked från oss, om din reklamation är godkänd eller ej.

     

Vi vill göra dig uppmärksam på att reklamationsrätten gäller produktionsfel av vara och inte fel orsakade av normalt slitage eller föråldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

Guider
Toppen på sidan