Denna webbplats använder cookies Jag accepterar
All Sports United

Kundservice

Nordens största sportbutik

Leverans

- snabba fria leveranser

Vi skickar oftast din vara inom 1-4dagar. Fri frakt vid köp av varor för över 399:-*

Bring

Läs mer

Betalning

- säkra betalningar

Delbetala 3-36 mån, online- betalning, kontokort / kreditkort och på faktura.

Klarna

Läs mer

Retur & byte

- fri retur & fria byten

Du får 365 dagars öppet köp* från köpdatumet med fri retur och byte.

365 dagar

Läs mer

Registrera dig

- senaste nyheterna

Du får personliga nyheter och förmåner för dig och dina nära och kära vänner.

Nyhetsbrev

Läs mer

Guider /

FAQ

 OFTA STÄLLDA FRÅGOR


Vilka öppettider har webbshopens kundservice?

Vår kundservice är bemannad måndag till fredag mellan 08-16.

Hur får jag ta del av senaste informationen, erbjudanden och kampanjer etc. på XXL?
Anmäl dig för vårt nyhetsbrevet här. Gilla oss även på Facebook, där får du alltid ta del av senaste nytt som kampanjer, öppningar mm.


BESTÄLLNING

Hur fungerar er orderbekräftelse?
När du lagt din beställning och den har gått igenom, skickas en orderbekräftelse till registrerad mailadress. Denna sänds som ett kvitto på att din order är registrerad och har gått igenom. Du kan följa statusen på orderbekräftelsen, som ändras utifrån vart din order ligger i processen. När din order skickas, får du en leveransbekräftelse på e-post. Observera att denna är synkad med din orderbekräftelse, och ändringar som gjorts i din order i efterhand (t.ex. ändring av storlek, borttagning av vara mm.) ej syns här. 

Hur får jag reda på vilken status min order har?
Du kan följa statusen för din order på ”min sida”. Om den estimerade leveranstiden (1-7 arbetsdagar till postombud och 7-14 dagar för hemleverans och beställningsvaror) har överskridits, kontakta gärna vår kundservice och glöm inte att inkludera ordernumret i ditt mail, så hjälper dem dig vidare.

Jag kan inte betala med faktura.
Kontrollera att du inte får upp en ruta på hemsidan där det står "Beställningen blev inte godkänd av kreditgivaren".
Det kan vara pga följande orsaker:

  • Du är under 18 år
  • Adressen du har angivit är inte din folkbokförda adress
  • Du har angivit ett felaktigt personnummer
  • Du har nått din maximala kreditgräns.


Jag har beställt och fått min orderbekräftelse, men önskar att lägga till en vara på ordern. Är det möjligt?
Nej tyvärr är det inte möjligt att lägga till en eller flera varor på din beställning. Har du beställt med kort så är det inte möjligt att överskrida det reserverade beloppet. Har du beställt med faktura så gäller din kreditkontroll för det beloppet som ligger på ordern. 

Kan jag ändra eller annullera min order?
När du har beställt så är det i de flesta tillfällen inte möjligt att ändra eller annullera din beställning då vi plockar och sammanställer ordrar fortlöpande. Har du fått en sändningsbekräftelse så kan vi inte göra några ändringar. Står din beställning fortfarande som registrerad på din din sida så kan du maila kundservice@xxl.se och märk din rubrik med ÄNDRING AV ORDER/ANNULLERING samt ordernummer, så ser vi om det finns möjlighet för att ändra eller annullera din beställning. Du kan självklart ångra köpet eller genomföra ett byte med retursedel och returschema som du får på e-post när vi skickat din beställning.
 

BETALNING

Har du frågor om din faktura?
Har du beställt med faktura före 15/9/2015 och har frågor gällande denna, så ber vi dig att kontakta Arvato Finance direkt på e-post: paybybill.se@arvato.com eller ring de på: 0340-59 61 09.

Efter 15/9/2015 är det Klarna som tar hand om fakturorna. Har du frågor gällande fakturan, så ber vi dig kontakta Klarna direkt på här. https://www.klarna.com/se/kundservice

Hur fungerar fakturabetalning?
Fakturan skickas till din angivna e-postadress från Klarna. Betalning sker enligt angivna uppgifter på fakturan. Kom även ihåg referensnumret.

Jag har betalat min faktura men mottagit påminnelse.
Om du betalat din faktura samma dag som förfallodatumet gått ut, kan det hända att betalningen inte har hunnit registrerats innan påminnelsen skickats ut. Observera att detta sker automatiskt. Ifall du har gjort din beställning innan 15/9/2015, hör då av dig till Arvato Finance AB på e-postadress: paybybill.se@arvato.com eller ring de på: 0340-59 61 09.

Om du gjort din beställning efter 15/9/2015, så ber vi dig kontakta Klarna direkt här!  https://www.klarna.com/se/kundservice


Jag har mottagit en påminnelse för en order som jag ännu inte fått.
Återkom då snarast till kundservice@xxl.se och glöm inte skriva ditt ordernummer så hjälper dem dig.

 

Kan jag betala med/köpa presentkort i webshopen? 
Tyvärr stödjer vi ingen funktion för presentkort, de går endast att köpa samt utnyttja i någon av våra fysiska butiker.


LEVERANS 

Tidpunkt för leverans vid hemleverans
När du valt hemleverans kommer Bring Express att kontakta dig innan leveransen för att ni gemensamt skall komma fram till en passande leveranstid. 

Vilket ombud kommer mitt paket hamna på?
Ditt paket kommer alltid till ditt närmsta DHL-ombud. Detta är automatiskt uträknat genom ditt postnummer och du kan själv kolla upp vilket som är ditt närmsta ombud på www.servicepointinrikes.se/HittaSERVICEPOINT. På din smsavisering som du får när ditt paket finns att hämta står det specifika ombudet.


Hur lång leveranstid har ni?
Vår leveranstid ligger vanligtvis på 1-7 arbetsdagar över hela landet (orderhantering och Brings tid att leverera din beställning).  För varor som på grund av sin vikt eller storlek måste levereras som hemleverans ligger leveranstiden på ca 7-14 arbetsdagar. 

Observera! Vid hög orderingång under stora kampanjer reserverar vi oss för några dagars extra leveranstid. Vår lagerpersonal jobbar alltid så gott de kan för att din order skall kunna sammanställas och skickas ut så fort som möjligt.

Vad kostar frakten?
Vid beställning för under 399:- tillkommer 39:- i frakt när du väljer att paketet skall skickas till ett ombud. Vid hemleverans varierar priserna beroende på vikt, storlek mm. Priset för din hemleverans visas alltid i kassan när du ska lägga din beställning.

Kan jag beställa en vara på xxl.se och sedan hämta ut det på mitt närmsta XXL-varuhus?
Ja, du kan beställa varor från xxl.se och hämta ut i ditt närmaste XXL varuhus..

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på ombudet efter 14 dagar?
Din beställning ligger hos ombudet i 14 dagar innan det sänds i automatisk retur till oss. För o-uthämtat paket kommer du debiteras 299:- (administrativ kostnad, frakt, returfrakt och hantering). Om du ångrar köpet så hämtar du bara ut din beställning och returnerar den till oss med din retursedel. Vi ger dig gratis returfrakt och krediterar dig för köpbeloppet så fort vi kan. Observera att outlösta paket inte omfattas av ångerrätten.


BYTE, RETUR OCH REKLAMATION

Vad gör jag om jag vill reklamera en produkt?
Om du vill reklamera en produkt som du har köpt i butik, hänvisar vi dig i första hand till butiken. Om du handlat på webshopen och har en butik i närheten, rekommenderar vi dig att besöka butiken i första hand för snabbast hantering av ditt ärende. Om du behöver skicka in den till oss, maila kundservice@xxl.se och glöm inte skriva ditt ordernummer, förklara vad som är fel samt bifoga en bild för enklast hantering.

Inga reklamationer kan direkt godkännas utan att ha blivit fysiskt undersökta, d.v.s. du får då skicka tillbaks den defekta varan till oss via retursedeln samt retur- och bytesschemat som du får med i ditt paket.

Observera att du måste fylla i retur/bytesschemat så utförligt du kan för att reklamationen ska kunna behandlas.

Mitt paket var skadat redan när jag tog emot det. Vad gör jag?
Om du upptäcker direkt vid uthämtning att ditt paket är skadat, anmäl direkt till ombudet och hör av dig till kundservice@xxl.se. Märk rubriken med ”Skadat gods” och glöm inte skriva ditt ordernummer. Vi kommer då reklamera detta mot Bring, och du kommer få vidare hjälp samt information från vår kundservice om hur vi går till väga.


Jag fick aldrig någon retursedel till min mail. Hur gör jag?
Maila kundservice@xxl.se och glöm inte skriva ditt ordernummer. Ange vad du vill skicka tillbaka så skapar de en manuell retursedel åt dig som skickas per e-post. Skriv ut retursedeln och klistra på emballaget som du skickar tillbaka.


Jag vill returnera en/flera produkter.
Vid returer använder du dig av din retursedel samt retur- & bytesschemat som du mottagit på e-post. Var noga med att fylla ut det så utförligt du kan för enklast hantering. Märk det alltid med rätt ordernummer (SE_0xxxxxxx) och vilka varor du vill returnera. Om du skall bli krediterad, skriv då även vilken bank du har, clearing nummer samt kontonummer. Läs mer om vilka regler som gäller för retur och byten här.

Observera att du ej kan returnera eller byta en vara som ser använd ut, eller på något sätt är defekt. Varorna måste vara i så bra skick att de skall kunna säljas på nytt. Är varan på något sätt defekt sedan innan, skickar du in det som en reklamation.
 

Notera: XXL tar ställning mot mulesing-producerad ull. Alla våra ullprodukter är där med mulesing-fria.

 

Guider
Toppen på sidan